۴ دی ۱۳۹۷

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از ۲۰۰ معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

سئو چیست

اوايل شروع سئو
در اوايل سال ۱۹۹۰ اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.

يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي غير اخلاقي سئو استفاده مي‌کردند. اين مقاله توضيح مي‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتي يک سايت را به همراه کلمات کليدي ويژه که معمولا در پشت گرافيک سايت پنهان شده است، بارگذاري مي‌کنند که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. امروزه الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌اند و خيلي سخت است که مهندسين بهينه‌سازي بتوانند موتورهاي جستجو را دستکاري کنند، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو امروزه نيز وجود دارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که ۵۸٫۴ درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” ۱٫۵ ميليون جستجوي گوگل را در ماه به خود اختصاص مي‌دهد، اين بدين معني است که ۳ جايگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازديدکنندگان را به خود اختصاص مي‌دهد. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شود.
يک مطالعه ديگر نشان مي‌دهد جستجو کنندگان خيلي دوست دارند روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنند؛ اين مطالعه مشخص مي‌کند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنند و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنند. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکت‌ها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند.
بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
باعث ایجاد برند می شود.
باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین ابزار برای تبلیغات است.
بهینه سازی موتور جستجو چیست

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه – سفيد چیست ؟ (White Hat)
در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه – سیاه چیست ؟ (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – سياه ممکن است که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو
در زیر به برخی از مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:

پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ
در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس ۷۷ معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

بهبود ساختار سایت
استراتژی کلمات کلیدی
استراتژی URL
بهینه سازی کد
پردازش کردن متن
بهینه سازی لینک های ورودی
استراتژی نام دامنه و هاست
آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو
این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
اضافه کردن URL به نقشه سایت
اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl
بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت
در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به ۳ سه بخش تقسیم بندی می کنند:

شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.
محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی
در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است. :

تکنیک هایی که در این تحقیق برای بهینه سازی عنوان شده است عبارتند از:

افزایش لینک های خارجی
تغییر اسم فایل ها
لینک یک طرفه
کلمات کلیدی
استفاده از Meta Tag
استفاده صحیح از عنوان
استفاده از robots.txt
بهینه سازی محتوا

۹ آبان ۱۳۹۶

برای رسیدن به جایگاه معتبر و رتبه های بالا در گوگل بررسی سئو سایت همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

باید دقیق بدانید که سایت شما چه خطاها و مشکلاتی را دارا می باشد . Elena Terenteva می گوید : هیچ وب سایتی در سطح اینترنت وجود ندارد که بدون خطا باشد . وب سایت ها ممکن است صد ها و یا هزاران خطا داشته باشند.

۱۲ مورد برای بررسی سئو فنی سایت
بدون شک شما هم دوست دارید که سایتی بدون هیچ مشکل و خطا داشته باشید تا بتوانید رنک بهتری بگیرید و ترافیک بیشتری را جذب وب سایت خود کنید . هدف در سئو فنی این است که دقیقا چنین اتفاقی را ممکن سازد . یعنی تمامی مشکلات سایت را شنایی و رفع کند تا سایت رنک بهتری گرفته و ترافیک بیشتری را جذب خود کند و در نهایت بتوانید کاربر بیشتری را تبدیل به مشتری کند.

امروز ما ۱۲ مورد بسیار قوی و قدرتمند را برای سئو فنی آماده کرده ایم تا با به کارگیری آنها بتوانید سئو سایت خود را بهبود دهید.

۱- استفاده از گزارش بررسی (Crawl report) برای بررسی مشکلات و خطاهای سایت (Crawl errors)
تهیه Crawl report یکی از اولین و مهترین کارهایی می باشد که باید برای سایت خود تهیه کنید . شما با استفاده از Crawel Reports قادر خواهید بود تا تمامی خطاها و مشکلات سایت خود را شناسایی کنید.

در واقع شما خواهید توانست هرچه مشکل فنی و مهم در سایت خود مانند وجود محتواهای تکراری ، نبود تگ های مهم مانند H1 ، سرعت بارگزاری پایین و … آگاه شوید.

۲- برسی وضعیت HTTPS یا Status code
همانگونه که اطلاع دارید استفاده از گواهی ssl امروزه بسیار ضروری می باشد و یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو وب سایت می باشد. انتقال وب سایت به پروتکل HTTPS ضروری است و اگر همچنان URL هایی با HTTP داشته باشید کاربران و موتورهای جستجو در دسترسی به سایت دچار مشکل خواهند شد.

در این صورت است که بجای نمایش محتوای وب سایت خطای های ۴xx و ۵xx نمایش داده خواهند شد.

پس از انتقال وب سایت به گواهی Ssl باید به دنبال دیگر خطای های موجود بگردید و هر خطای دیگری که در سرچ کنسول ثبت شده است را رفع کنید . به عبارت دیگر همواره باید لیست خطای های سرچ کنسول خالی باشد .

۳- بررسی وضعیت نقشه سایت
نقشه سایت با فرمت XML ، نقشه ای مناسب برای خزنده های گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر می باشد . نقشه سایت به خزنده ها کمک خواهد کرد تا بتوانند صفحات سایت شما را یافته و بررسی و ایندکس کنند و به این ترتیب به انها رتبه دهند.

نقشه سایت باید در فایلی با فرمت XML باشد.
نقشه سایت باید مطابق با XML Sitemap باشد.
تمامی صفحاتی که بروزرسانی می شوند باید در نقشه سایت وجود داشته باشند.
در سرچ کنسول گوگل باید نقشه سایت به درستی ثبت گردد.
نقشه سایت

۴- بررسی سرعت بارگذاری سایت و صفحات داخلی
امروزه سرعت بارگذاری وب سایت اهمیت بسیار بالایی دارد و بخصوص این اهمیت در نسخه های موبایلی بسیار بیشتر می باشد .

باتوجه به گزاراشات موجود متاسفانه هنوز ۲۳ درصد از وب سایت ها دارای سرعت بارگذاری پایینی هستند.

سرعت لود بالایی سایت شما در نتیجه تجربه کاربری شما تاثیر گذار خواهد بود و همچنین نتیجه ای مثبت در bounce rate و زمان ماندن کاربر در صفحه (Time On Site) خواهد داشت.

۵- سازگاری وب سایت با موبایل و موبایل فرندلی بودن قالب سایت
Mobile-Friendly Test امکانی می باشد که توسط کمپانی گوگل دردسترس کاربران می باشد . شما با استفاده از این ابزار خواهید توانست تمامی صفحات سایت خود را انالیز کنید و ببنید که آیا صفحات سایت شما موبایل فرندلی هستند یا خیر .

امروزه موبایل فرندلی بودن سایت بسیار پر اهمیت می باشد .

برخی موارد برای موبایل فرندلی شدن سایت عبارت اند از:

افزایش اندازه فونت
قرار دادن ویدئوهای یوتیوب
فشرده سازی تصاویر
استفاده از صفحات شتاب دهنده موبایل (AMP)

۶- فایل txt سایت خود را بررسی کنید .
اگر متوجه شده اید که هیچ کدام صفحات وب سایت شما در گوگل ایندکس نشده اند سریعا فایل robots.txt را بررسی کنید.

در این فایل به دنبال کد“/ :Disallow” باشید . این کد به موتورهای جستجو می گوید که یک فایل یا صفحه و یا حتی کل سایت را بررسی نکند.

پس به دقت فایل robots را بررسی کنید و مطمئن شوید که به صورت ناخواسته هیچ کدام آدرس های شما در این فایل مسدود نشده باشند.

۷- بررسی ناکارآمد بودن کلمات کلیدی
بررسی ناکارآمد بودن کلمات کلیدی بسیار مهم است . در نظر بگیرید که دو صفحه از سایت شما با یک کلمه کلیدی در حال رقابت باشند گوگل باید تصمیم بگیرد که کدام یک از این دو صفحه با کیفیت هستند و باید در نتایج بالاتری قرار گیرد.

استفاده از یک کلمه کلیدی برای چندین صفحه جزء رایج ترین اشتباهات می باشد . به عنوان مثال در بیشتر سایت ها صفحه اصلی و صفحه ای فرعی برای یک کلمه کلیدی مشترک سئو شده اند . سعی کنید این موارد را با استفاده از سرچ کنسول گوگل شناسایی کنید و آن ها را رفع کنید.

۸- از Site search گوگل استفاده کنید
برای بررسی اینکه گوگل چگونه صفحات سایت شمارا ایندکس کرده است از Site search میتوانید استفاده کنید.

کافیست در قسمت جستجوی گوگل عبارت site:yourwebsite.com را سرچ کنید . خواهید دید که گوگل به چه شکل صفحات شمارا ایندکس کرده است و همچنین میتوانید تمامی صفحات ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید.

۹- بررسی duplicate metadata
متادیسکرپتشن یا duplicate metadata تکراری زمانی به وجود می آید که یک توضیح را در چندین صفحه و در بخش duplicate metadata مربوط به آن صفحات کپی پیست کرده باشید.

همچنین این مورد بیشتر در صفحات مربوط به نویسنده رخ می دهد . زمانی که نویسنده ای مقالات زیادی را منتشر می کند در صفحه مربوط به هر نویسنده مقالات منتشر شده توسط او لیست میگردد و به چندین صفحه میرسد . در این صورت این مشکل نیز رخ می دهد.

سعی کنید خطای duplicate metadata را شناسایی کنید و آنها را رفع کنید.

۱۰- اندازه و تعداد کاراکترهای duplicate metadata
زمانی که به دنبال رفع خطای های مربوط به متادیسکرپتش های تکراری هستید می توانید اندازه آنها را نیز بهینه کنید تا میزان نرخ کلیک شما در نتایج جستجو افزایش یابد . استفاده از متادیسکریپتش های بهینه تاثیر مثبتی را در میزان نرخ کلیک خواهد داشت.

در حال حاضر اندازه duplicate metadata برحسب کاراکتر می باشد و تعداد استاندارد کاراکترهای آن ۱۷۰ می باشد .

۱۱- جسجوی محتوای تکراری در سایتجستجوی محتوای تکراری در سایت
محتوای تکراری جزئی از مهم ترین مواردی است که گوگل بسیار به آن حساس می باشد . درصورتی که در یک سایت محتوای تکراری وجود داشته باشید احتمال بسیار زیادی وجود دارد تا از سوی گوگل جریمه گردد.

متاسفانه بیش از ۶۶ درصد وب سایت ها در سطح اینترنت دچار مشکل محتوای تکراری می باشند.

در سراسر وب سایت خود به دنبال محتوای تکراری بگردید و لیستی از تمام محتوا های تکرار شده را تهیه کنید و در نهایت اقدام به تغییر آن ها کنید.

۱۲- لینک های شکسته را پیدا کنید
یکی از دلایل مهمی که میتواند تاثیری منفی در سئو یک وب سایت بگذارد وجود لینک های شکسته می باشد .

لینک های شکسته تجربه کاربری تلخی را ایجاد خواهند کرد و به همین جهت شما باید تمامی لینک های شکسته را یافته و آن ها را اصلاح کنید. ابزارهای زیادی هستند که لینک های شکسته را بررسی و گزارش میکنند . شما میتوانید با سرچ در گوگل این ابزارهای رایگان را یافته و از آنها در جهت بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

سخن پایانی
دوستان عزیز همانگونه امروزه پیداست همه ما در تلاش هستیم تا به رتبه های برتر گوگل برسیم و همواره در حال مطالعه مقالات مربوط به آموزش سئو هستیم . تنها مطالعه مقالات و یکبار عمل کردن به موارد ذکر شده در آنها کافی نمی باشد.

پیشنهاد میکنیم علاوه بر اینکه همواره در حال مطالعه هستید همواره برروی سئو سایت نیز فعالیت کنید. سعی کنید مهمترین فاکتورهای سئو را به صورت خلاصه شده یاداشت کنید و به عنوان فعالیت روزانه آن هارا انجام دهید.

هرگونه سوالی در رابطه با این مقاله داشتید میتوانید از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

۱۲ شهریور ۱۳۹۵

نکات مثبت در معرفی برند

ظاهر جذاب برای مشتری

ایجاد یک لوگو خوب بهمراه سایت حرفه ای که دارای قابلیت های متنوع و جذاب برای مشتریان میباشد هدف اصلی شما برای رسیدن به خواسته هایتان را میسر میسازد .وبسایت معرفی کننده شرکت و یا سازمان شماست و هر چقدر خود را حرفه ای جلوه دهید همانقدر میتواند به معرفی محصول شما و جذب مشتریان شما کمک میکند و شما را توسعه و رونق میبخشد.

پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارتباط با مشتریان

رمز واقعی کسب و کار ارتباط با مشتریان و پیگیری مسائل و مشکلات آنان میباشد.بدین ترتیب بازاریابی مهم تر از انتخاب محتوا برای سایتتان میباشد.استراتژی های بازاریابی باید بنا به خواسته های مشتریان باشد ، بنابرین هدف از ایجاد یک سایت تنها معرفی خود یا شرکت و یا محصولتان نیست بلکه انتشار مطالب و محتوایی است که کاربر پسند باشد.

ما در شرکت کارن اپس به مشتریانی که از خدمات میزبانی وب مانند هاست سی پنل استفاده میکنند پشتیبانی ۲۴ ساعته را ارائه میکنیم.

نکات مهم معرفی برند

شعار هدفمند

در دنیای دیجیتال میان مشتریان و سازمان ها درگاه های ارتباطی فراوانی وجود دارد که مشتریان با دیدن پیام های مختلف از سوی کاربران دچار سردرگمی میشوند . سازمان شما همیشه باید یک پیام واحد و هدفمند توسعه یافته داشته باشد که تصور محکم و پا برجایی از شرکت شما در ذهن مشتریانتان برقرار کند .

هدایت فکر مشتریان

تمامی فروشندگان و بازاریابان میتوانند به راحتی محصول شرکت را به راحتی تبلیغ کنند و به فروش برسانند حال این سوال در ذهن خود مطرح کنید که چگونه میشوند ذهن مشتریان را رهبری نمود . منظور از هدایت افکار مشتریان ایجاد افکار جذاب و مثبت برای معرفی کالا به روش سنتی به جای تبلیغ است که این روش موثرترین راه برای جذب مشتریان میباشد . حال چگونه میتوانیم ذهن مشتریان را هدایت و رهبری کنیم؟ خواندن افکار و ذهن مشتریان کار آسانی نیست و احتیاج به زمان و تلاش های زیادی دارد اما اگر از این روش سنتی به جای تبلیغات بتوانید استفاده کنید از تمام رقبا میتوانید در کار فروش خود جلو بزنید.

برند

۱۰ نکته برای افزایش ترافیک ورودی سایت از شبکه های اجتماعی

نکات منفی معرفی برند

ظاهر سازی

اگر محصول خود را بیش از حد و فراتر از قابلیت های آن جلوه دهید مشتریان حس اعتمادشان را نسبت به شما و محصولتان از دست میدهند و احساس میکنند فریب خورده اند. تصویری که در ذهن آنها از شما و سازمان فروش شما در ذهنشان دارند خدشه دار میشود.شما باید در معرفی سازمانتان شفاف سازی و هدفمند عمل کنید تا بتوانید حس اعتماد و جلب مشتری را فراهم سازید.همگام سازی آنچه مشتریان درباره شما میدانند و خوانده اند با آنچه که در عمل میبینند کلید حس اعتماد و قرارداد بستن شما میان مشتری و محصولتان میباشد.

به کاربردن شبکه های اجتماعی به عنوان یک مسیر یک طرفه

شبکه های اجتماعی با رسانه هایی مانند تلوزیون و رادیو و رسانه هایی که فقط معرف محصول میباشند بسیار متفاوتند. در شیوه های سنتی معرفی محصول انها فقط یک تصویر از محصول در ذهن مشتریان ایجاد میکردند و راهی برای رسیدگی به سوالات انتقادات و پیشنهادات مشتری میسر نبود اما شبکه های اجتماعی این امکان را برای شما و مشتریانتان فراهم آورده که بتوانید علاوه بر معرفی محصول به سوالات آنان پاسخ داده و یا نظر سنجی و پیشنهادات و انتقادات انها را ببینید. هدف از این کار اینست که به آنها بفهمانید که آنها نیز درمعرفی محصول شما هم سهیم هستند.

نکات مهم برای معرفی محصول

کپی و تقلید از محصولات شرکت های دیگر

کپی برداری تنها عملیست که ضعف خود را به دیگران بازگو میکند و نه تنها مشتریان بلکه معرف آن کسب و کارها نیز از این کار خوششان نمیاید.بهترین روش برای معرفی محصول تحقیق و پرس و جو برای نیازهای بازار است . با استفاده از تکنیک های مختلف میتوانید محصول خود را در بازار عرضه کنید . آنچه که شما را از دیگران متمایز میکند متفاوت بودن برند شماست.

تبلیغ فقط در دنیای مجازی

با اینکه نقش دنیای مجازی در تبلیغات و معرفی محصولات غیر قابل توصیف است ولی نباید از دنیای واقعی نیز غافل شوید.میتوانید با سازمان های کوچک و مرتبط همکاری کنید.فراموش نکنید که ایجاد روابط حظوری و عاطفی بسیار موثر تر از فضای مجازی میباشد . میتوانید با رهبران سایر سازمان ها ارتباط برقرار کرده و هر یک از این افراد دوستان و مربیان شما برای معرفی محصولتان میباشد.

فراموش کردن عوامل بیرون از سازمان

با اینکه بعضی از عوامل مانند فرهنگ و منطق برای ایجاد یک برند نقش مهمی دارد ولی برای معرفی سازمان نباید از بعضی از عوامل غافل بود.باید از بعضی عوامل مثل سازمان های دیگر موقعیت ها و عوامل اجتماعی اقتصادی سیاسی فرهنگی هنری و … نیز بهره برد و از آنها در ایجاد توسعه و همکاری در بالا بردن رتبه سازمان و برند بهره برد.اگر این عوامل را در نظر داشته باشیم حس اعتماد و اطمینان از سازمان و محصولتان برای مشتریانتان فراهم می یابد.

نکات مهم معرفی برند

۹ شهریور ۱۳۹۵

با عرض سلام خدمت مشتریان عزیز کارن اپس و همچنین کاربران محترم وبلاگ کارن اپس
این مقاله حاصل تلاش ۴ نفر از نویسندگانکارن اپس می باشد.

میشود گفت طولانی ترین و بهترین و کامل ترین مقاله در مورد طراحی وب سایت است.

بنابراین بجای کپی برداری می توانید آن را برداشته و لینک منبع کارن اپس را در سایت خود بگذارید.

این یک امتیاز مثبت برای سایت شما نیز خواهد بود.

در این مقاله از نوع وب سایت ها,طراحی انواع وب سایت , اهداف راه اندازی وب سایت,نوع بخصوص وب سایت,و…. صحبت شده است.

تذکر***: این مقاله حاصل خواندن مقالات فارسی و انگلیسی از سایت هایی همچون ویکی پدیا و سایت هایی خارجی که اطلاعاتی در اختیار کاربران می گذارند جمع آوری شده است.

این مقاله برای افرارد مبتدی گرد آوری شده و برای اساتید طراحی وب آسان به نظر می رسد.

توجه: داخل مقاله از تبلیغات استفاده شده است و به هیچ وجه باعث اذیت شدن شما نمی شود.

وبسایت

وب سایت چیست؟
وب سایت مجموعه ای از اطلاعات راجع به عنوان یا موضوعی خاص است.
وب سایت اصطلاحا به مکانی (فضایی) در سطح اینترنت گفته می شود که یک یا چند صفحه متعدد را در خود جا داده است.

وب سایت ها بر روی کامپیوتر هایی که سرور نامیده می شوند ذخیره می شوند . منابع بسیار قوی نسبت به یک کامپیوتر های خانگی دارند.
تمامی وب سایت ها مانند یک انسان یا حیوان اسمی برای خود انتخاب می کنند که عموما به آنها دامنه یا domain نیز گفته می شود.
شاید می گویید وقتی همه سرور ها یا همان کامپیوتر های اقتصادی چطوری و چگونه از هم تشخیص داده می شوند؟

باید گفت این کامپیوتر ها توسط یک IP منحصر بفرد مدیریت می شوند .

قابلیت تشخیص را به سرور ها می دهد.

همچنین از طریق این آی پی ها امکان ورود به محیط سرور نیز برای مدیریت بوجود می آید.
بسیار خب! سوال دیگری که در این مورد باقی می ماند این است که پرسیده می شود.

در یک صفحه وب چگونه در مرورگر نشان داده می شو.د و کاربران چگونه آن را می بینند؟
بسیار خب!
باید در جواب این سوال شما گفت که در حالت عمومی یک صفحه اینرتنتی از قوانین خاصی تبعیت می کند که این قوانین همان کد های HTML می باشند که سنگ بنای هر صفحه اینترنتی را می گذارند که بعد ها توسط یکی یا تعدادی از زبان های برنامه نویسی ارتقا داده می شود و به یک سیستم مدیریت محتوا تبدیل می شود که قابلیت های زیادی را در بر می گیرد.

وبسایت چیست

تاریخچه وب:
در سال ۱۹۸۰ شخصی بنام تیم برنرز لی شبکه بزرگ و گسترده جهانی یا (world wide web) را اختراع نمود.البته قبل تر از برنرز لی مفهوم ارتباط اینترنتی منوط به ارسال اطلاعات از شخص به شخص یا سازمان دیگری بود .

مانند ارسال ایمیل (E-MAIL)

اما بعد از اختراع زبان HTML توسط تیم برنرز لی (Tim-Berners-Lee) این اختراع فراتر از حد انتظار پیشرفت کرد و از آن به بعد مردم اطلاعات خود را در یک صفحه ای قرار می دادند که هر کدام با آدرس اینترنتی مشخصی (Domain) قابل باز شدن توسط دیگران بودند.

از آن پس کاربران با تایپ آدرس صفحه آن شخص در برنامه های مرورگری

مانند اینترنت اکسپلور (Internet-Explorer)

امکان مشاهده و بازدید آن صفحه که حاوی اطلاعاتی از قبیل (تصاویر-ویدیو-متن و …)بود را داشتند.

بعد ها با اختراع زبان های برنامه نویسی دیگری این امکانات به شدت افزایش یافته

و ارتقا داده شدند ، که هم اکنون نیز در آن عصر به سر می بریم.

وبسایت

هدف از طراحی و داشتن یک وب سایت چیست؟
تا چند سال پیش داشتن یک وب سایت صرفا برای گسترش کسب و کار و نوعی خودنمایی یک شرکت بود.

ولی امروزه جدا از این که داشتن یک وب سایت فعال برای کسب و کار حرفه ای از ضروریات آن سخن می گوید .

راه اندازی وب سایت به طور جدا و مستقل از شغل و پیشه اصلی شرکت , به طور مستقل در آمد زا نیز است.

مانند بسیاری از مدارس یا دانشگاه ها که به غیر از شغل اصلی خود شروع به فروش نمونه سوالات مدارس می کنند.

این یک مثال بارز و عالی است اگر معنی و مفهوم داشتن وب سایت را بدانید.

یکی از بهترین وب سایت ها کشور ایران که در این زمینه بسیار موفق عمل کرد طراحی سایت دیجی کالا بود.

که الان جایگاه برترین و بزرگترین وب سایت خرده و عمده فروشی ایران را دارا میباشد.

اهدافی که در راه اندازی وب سایت باید به آن اشاره می شود.
۱-ارتباط و کسب و اطلاعات شرکت-شخص یا فروشگاه را سریعتر می کند.

۲-دفتر دوم و شغل دوم شما محسوب می شود و همچنین اعتبار بیشتر نسیب شما می شود.

۳-ایجاد بازار مجازی که در واقع بازتابی از بازار حقیقی است.اگر اهلش باشید موفق خواهید شد.

۴-اگر مدیر شرکت بزرگی هستید در امر مدیریت محتوای اداری و اعضای خود سهولت بیشتری ایجاد می شود.

۵-ایجاد بازار رقابت در بین رقبای هم سطح خود بصورت جهانی در بستر اینترنت.

۶-ارتباط بیشتر مردم با کسب و کار شما و تبدیل شدنتان به برند خاص.

و بسیاری از اهداف دیگر که در این مقاله نمی گنجد تا ۱۰۰ اهداف طراحی سایت را بیان کنیم.

سایت

انواع وب سایت و کمی توضیح در مورد آن ها را با هم دیگر مرور می کنیم:
وب سایت ها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی به چند دسته متفاوت تقسیم می شوند.
۱-استاتیک (Static WebSite):
در طراحی سایت و طراحی پورتال این وب سایت ها یک بار برای همیشه طراحی و برنامه نویسی می شوند.

بیشتر در طراحی و برنامه نویسی این وب سایت ها از HTML&JAVASCRIPT استفاده می شود.

اگر بخواهیم شکیل تر و جذاب تر طراحی کنیم از css نیز استفاده می شود

که در طراحی سایت و طراحی پورتال واقعا css نیاز است

ازآنجا که در طراحی وب سایت استاتیک از حجم کدهای برنامه نویسی استفاده می شوند.

نسبتا سرعت لود (Loading) بیشتری نسبت به وب سایت هایی دارند که از حجم کد بیشتری استفاده است.

(در ضمن طراحی سایت استاتیک هزینه کمتری نسبت به بقیه سایت ها دارند.)

۲-داینامیک(Dynamic WebSite):
هم اکنون در طراحی سایت و طراحی پورتال بیشتر افراد که آشنایی با زبان های برنامه نویسی مانند (asp.net-php-css-silver light-ajax) استفاده می کنند.

زبان برنامه نویسی تحت وب و تحت سرور php بدلیل متن باز بودنش مورد استقبال طراحان و برنامه نویسان ایرانی شده است.

در طراحی سایت و طراحی پرتال این گونه سایت ها , طراح سایت و برنامه نویس یک چارچوب کلی در نظر می گیرند.

مزیتی که در طراحی سایت داینامیک وجود دارد این است که محدودیتی در ایجاد صفحات یا متون ندارد.

یکی از معایبی که در طراحی سایت داینامیک وجود دارد این است که اگر کدهای بیشتری نوشته شوند

سرعت لودینگ (Loading) وب سایت کاهش می یابد که این هم الان دیگر با وجود برنامه نویسان ماهر و توانای ایرانی

این مشکل نیز رفع می شود که این مشکل در کارن اپستوسط کارشناسان و برنامه نویسان

کاملادر طراحی وب سایت در نظر گرفته می شود .

۳- پورتال ها(portals):
در طراحی وب سایت و طراحی پرتال ,پرتال ها سایت های داینامیک جامعی هستند که چند هدف را دنبال می کنند.

به عنوان مثال,وب سایت یا پورتال خبری می تواند از چند وب سایت تشکیل شده باشد

که هرکدام امکانات خاصی چون تصاویر,عضوگیری,انتشار خبر,آمارگیر,تلویزیون آنلاین و… را در اختیار مدیر وب سایت قرار می دهد.

در طراحی سایت و طراحی پورتال ,معمولا توسط سازمان های بزرگ ,شرکت های مهم و گروه های بزرگ یا اشخاص

با توانایی بالا خریداری می شوند و به دلیل نیاز به بروزرسانی های مکرر و پی در پی پشتیبانی و نگهداری سایت

کار یک نفر نیست و کار بسیار دشواری است.

ازین رو شرکت کارن اپس می تواند پشتیبان خوبی برای سایت های بزرگ و پورتالی شما باشد.

چرا که توسط کارشناسان و متخصصان و برنامه نویسان برتر ایرانی این مجموعه مدیریت می شود .

آنها می تواند مدیریت,بروزرسانی,مانیتورینگ وب سایت پورتالی شما را با عقد قرارداد محکم و تضمینی برعهده داشته باشد.

سایت

انواع وب سایت ها و توضیحاتی مختصر و مفید و کارایی وب سایت ها:

۱-طراحی وب سایت شخصی (Design personal website) :
اکثرا برای عموم افراد و اشخاض داداری ,سازمانی و … استفاده می شود که شامل امکاناتی همچون

رزومه,اطلاعات شخصی و … می باشد که می توانید در وب سایت خود مدیریت کنید.

هم اکنون می توانید از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۲-طراحی وب سایت شرکتی (Design company website) :
اکثر شرکت های مهم نیاز به وب سایت دارند که دارای امکانات بسیار زیادی نسبت به سایت های شخصی هستند.

اگر خواهان وب سایت برای شرکت خود هستید می توانید; از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۳-طراحی وب سایت دانلودی (Design Download website) :
این گونه وب سایت ها توسط چند نفر که توانایی و تخصص و همچنین وقت آزاد دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

این وب سایت ها می تواند شامل موضوعاتی با موضوع (فیلم,موزیک,نرم افزار و … باشد.)

اگر دوست دارید وب سایت دانلود داشته باشید همینک سفارش خود را از لینک زیر برای کارن اپس ثبت و ارسال نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۴-طراحی وب سایت فروشگاهی (Design Shopping website) :
وب سایت های فروشگاهی , امروزه زیاد شدند که از همدیگر کپی برداری می کنند.

اگر می خواهید وب سایتی با شکل و شمایل مورد نظر خود و همچنین جذاب و کاربر پسند داشته باشید

و بدون اینکه ایده طراحی از جایی کپی برداری شده باشد و خلاقییت زیادی نیز در طراحی آن به خرج داده شود

می توانید هم اکنون سفارش طراحی چنین وب سایتی را از لینک زیر برایکارن اپس ثبت و ارسال نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۵-طراحی وب سایت مدرسه (Design School website) :
وب سایت های مدرسه که کارن اپس آن ها را طراحی می نماید وب سایت هایی هستند که دارای

پورتال و مدیریت اختصاصی برای مدیران,معاونان,دانشجویان,دانش آموزان و… تعبیه شده است.

جهت طراحی این گونه وب سایت های مدرسه ای از هیچ cms آماده ای مانند جوملا یا وردپرس استفاده نمی شود

و از برنامه نویسی اختصاصی مانند asp.net – php و… استفاده می شوند.

اگر مدیر مدرسه ای هستید و میخواهید در مدرسه خود براحتی مدیریت کنید میتوانید از این نرم افزار ها استفاده نمایید.

از لینک زیر سفارش خود را برایکارن اپس ثبت و ارسال نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۶-طراحی وب سایت خبری (Design News website) :
تمامی خبرگذاری ها یا مجله های کاغذی و چاپی به چیزی نیاز دارند که بصورت آنلاین نیز روزنامه یا مجله

خود را به فروش برسانند.

وب سایت های خبری متشکل از چندین وب سایت می تواند باشد.

اگر خواهان وب سایت پورتالی هستید از این لینک و اگر خواهان وب سایت خبری ساده و تنها یک

خبرگذاری و فروشگاه مجله و.. هستید از لینک زیر سفارش خود را برایکارن اپس ثبت و ارسال نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۷-طراحی وب سایت آژانس مسافرتی (Design Travel agency website) :
در طراحی وب سایت آژانس مسافرتی و یا گردشگری ُکارن اپس تمام خلاقیت خود را به خرج می دهد.

به این ترتیب که توسط یکی ازcms های آمده مانند جوملا یا وردپرس (joomla or wordpress)

جهت کم کردن هزینه های طراحی برای کارفرما و انجام پروژه در مدت زمان کمتر استفاده می شود

که تمام امکانات بقیه وب سایت هارا نیز دارا می باشد.

اگر برای آژانس مسافرتی و گردشگری خود وب سایت قرار است داشته باشید

پیشنهاد میکنم امکانات پایه ای که کارن اپس برای مشتریانش در نظر می گیرد را بررسی نمایید

و درصورت تمایل به سفارش از لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۸-طراحی وب سایت املاک (Design Estate website) :
وب سایت های املاک با توجه به سیستمی که نوشته می شود قابلیت های فراوانی دارد.

برای مثال می توان به امکاناتی نظیر ثبت محل توسط کاربر ,فروش و اجاره ملک,متصل به درگاه بانکی,مدیریت آسان وب سایت و …. که مدیریت سایت می تواند روی تمامی قسمت ها مانور دهد.

این وب سایت ها امکانات اختصاصی زیادی خواهند داشت که در این مقاله نمی گنجد و ازلینک زیر میتوانید هم سفارش خود را ارسال نمایید و هم امکانات پایه را مشاهده نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۹-طراحی پورتال (Design Portals website) :
از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۱۰-طراحی وب سایت انتشارات (Design Pubisher website) :
وب سایت انتشارات چندسالی است که رواج بسیاری پیدا کرده است.

در این گونه وب سایت ها می توانید تمامی کتاب های خود را به صورت آنلاین و سفارشی به فروش برسانید.همچنین می توانید کتاب های خود را به صورت PDF طراحی کرده و آن ها را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

اگر دوست دارید برای انتشارات خود بهترین وب سایت را داشته باشید می توانید از لینک زیر سفارش خود را برایکارن اپس ثبت و ارسال نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۱۱-طراحی وب سایت گالری (Design Gallery website) :
طراحی وب سایت گالری می تواند بر اساس نیاز و سلیقه مشتری طراحی می شود.

به عنوان مثال یک مشتری برای کارن اپس , سفارش طراحی سایت گالری برای طلافروشی را ارسال می نماید.

کارن اپس بعد از نیاز سنجی از کسب و کار مشتری رنگبندی سایت ,گرافیک و … را بررسی و انتخاب می کند.

مثلا اگر شما یک گالری لوازم آرایشی بهداشتی دارید مسلما رنگ های شاد مانند قرمز کمرنگ و صورتی

بصورت زیبا در می آیند.

اما برای طلافربوشی ممکن است تنها رنگ زر با رنگ سایت متناسب باشد و رنگ های دیگر ممکن است

زیبا به نظر نرسند.

طراحی سایت گالری ماشین,طراحی سایت گالری طلا و نقره,و طراحی سایت های دیگر نیز توسط کارن اپس

پذیرفته می شود.

اگر تمایل به داشتن وب سایتی زیبا هستیدکارن اپس در خدمت شماست.می توانید از لینک زیر سفارش خود را

برای کارن اپس ثبت و ارسال نمایید.

از طریق این لینک سفارش خود را ثبت نمایید.

۱۲-طراحی وب سایت فروش فایل (Design Sellfile website) :
وب سایت هایی در این چند سال اخیر به عنوان فروشنده های مجازی انتخاب شدند.

فروشنده مجازی به این صورت است که مثلا شما یک مقاله دارید و میخواهید آن را به صورت آنلاین به فروش بگذارید.

مسلما نیاز به یک وب سایتی دارید که بعد از خرید لینک دانلود به کاربران نمایش داده شود.

از این رو کارن اپس با ارایه نمونه کارهایی در این صنف به مشتریان واقعی

می تواند بهترین وب سایت فروش فایل را برای شما طراحی نماید.

۷ مرداد ۱۳۹۵

آموزش دریافت نماد اعتماد
قسمت ۱
در ابتدا باید در سایت نماد عضو شوید.برای عضویت طبق تصویر زیر موارد را تکمیل کنید.
۱⃣ در قسمت نوع شخصیت : شخصیت حقیقی انتخاب کنید (در صورتی که شخصیت حقوقی انتخاب کنید فرایند دریافت نماد پیچیده تر میشود!!)
۲⃣ سایر اطلاعات را تکمیل کنید
۳⃣ دو کادر پایین را تیک بزنید

قسمت ۲
پس از ثبت نام در سایت نماد ، اکنون نوبت ثبت اطلاعات سایت شما میرسد
۱⃣ وارد پنل خود شده و از سمت راست صفحه گزینه افزودن کسب و کار را کلیک کنید
۲⃣ در فرمی که در تصویر زیر مشاهده میکنید اطلاعات کسب و کار خود را وارد کنید.دقت کنید که تلفن ، ایمیل ، ادرس دقیق و کدپستی شما مهمترین موارد هستند که از طریق آنها احراز حویت خواهید شد.
۳⃣ در صورتی که نماد اعتماد را برای زیر دامنه ی خاصی میخواهید بجای درج دامنه اصلی ، زیر دامنه را وارد کنید مانند shop.enamad.ir
۴⃣ نکته مهم دیگر این است که باید در سایت خود یک حساب کاربری ایجاد کنید تا در زمان بررسی سایت شما ، امکان لاگین با آن حساب کاربری فراهم باشد.

نکات:
? در فرایند خرید در سایت شما باید شماره ی پیش فاکتور توسط کاربر قابل مشاهده باشد
? کالاهای شما مجاز باشد و دارای قیمت
? کالاهای شما نیاز به مجوز خاص دیگری مانند مجوز نشر ، آموزش و .. نداشته باشد.
? در سایت شما باید سبد خرید موجود باشد.
? از پنجره های popup در سایت استفاده نکرده باشید.
? اطلاعات مالک دامنه با اطلاعاتی که در نماد تکمیل کردید همخوانی داشته باشد.برای مشاهده اطلاعات مالک دامنه میتوانید سایت who.is مراجعه کنید
? حتما منوی تماس با ما داشته باشید و آدرس دقیق پستی و تلفنی که در نماد ثبت کردید قابل مشاهده باشد.
? حتما منوی درباره ما داشته باشید و در حد ۵ خط درباره کسب و کار خود توضیحات بنویسید و در انتهای ان عبارت زیر را قرار دهید:
صاحب امتیاز سایت : آقای / خانم (نام مالک سایت که در نماد ثبت شده است)
? در سایت خود منویی به نام قوانین و مقررات ایجاد کنید و در آن در خصوص قوانین سایت خود توضیحات کامل را عنوان کنید.
? در سایت خود منوی ثبت شکایات داشته باشید . هم میتوانید فرمی در این منو ایجاد کنید و هم میتوانید آدرس ایمیلی قید کنید تا کاربران شکایات خود را ارسال کنند.